کاشت ابرو و روشهای آن

کاشت ابرو با گذشت زمان و روی کار آمدن روشهای مختلف نهایتا علم پزشکی و جراحی زیبایی به دو روش کلی و طبیعی برای آن دست یافت که نتایج درخشانی در کاشت ابرو داشت. این دو روش عبارت از FUT و FIT هستند. خوشبختانه هر دوی این روش ها امروزه در کشور ما به کار گرفته می شوند و نتایج خوبی نیز از استفاده از این دو روش حاصل شده است.

کاشت ابرو

روش FIT

روش FIT روش خارج کردن واحد فولیکولی است. واحدهای فولیکولی از پشت سر و یا اطراف گوش گرفته شده و جهت کاشت به قسمت ابرو منتقل می شود. اما زاویه کاشت در ابرو بسیار مهم است. جهت رسیدن به یک ابروی زیبا، قبل از انجام کاشت، طبق نظر بیمار، یک طرح ابرو در نظر گرفته می شود که پزشک بر اساس آن زاویه مناسب را اعمال می کند.در این روش موها بصورت دانه ای از سر جدا می شوند.

نکته : امروزه از این روش بیشتر برای ترمیم کاشت ابرو استفاده می شود.

مزایای روش FIT در کاشت مو
 

استفاده از این روش مزایایی را با خود به همراه دارد:

  • سرعت بهبود: با استفاده از این روش بیمار در عرض چند روز بهبود پیدا می کند.
  • روشی بدون زخم: این روش زخمی را به جای نمی گذارد. علت آن هم این است که در این روش از چاقوی جراحی استفاده نمی شود و موها بصورت تکی از سر جدا می شوند.
  • کاملا شبیه به ابروی طبیعی: از آنجایی که در این روش زاویه گذاری هم راستا با رشته موهای اطراف می باشد، تشخیص موهای طبیعی و کاشته شده تقریبا غیر ممکن است.
  • درد بسیار کم: در این روش از بی حسی موضعی برای بیمار استفاده می شود و بیمار به واسطه این بی حسی معمولا درد کمی را متوجه می شود. ضمن آنکه مصرف مسکن نیز می تواند به بیمار کمک کند.
  • مقاومت بالا: موهای انتقالی، بخصوص در ناحیه پشت گوش در مقابل مسائل ژنتیکی بسیار مقاوم هستند.
  •  
کاشت ابرو
  • روش نوار FUT

    در روش FUT یک نوار از پوست پشت سر و یا پشت گوش برداشته می شود و از آن در قسمت ابرو استفاده می شود. از آنجایی که موهای ابرو نازک هستند، استفاده از بخش پشت گوش می تواند گزینه بهتری باشد.

مزایای روش FUT در کاشت مو

استفاده از این روش نیز مزایایی دارد:

  • کیفیت و ماندگاری بهتر: گرافت های جدا شده از پوست در این روش به هیچ وجه آسیب دیده نیستند و دارای لایه محافظتی می باشند. به همین دلیل این روش احتمال موفقیت بالایی دارد.
    پرپشتی ابرو: در کاشت ابرو به روش FUT تعداد بیشتری گرافت مو به ابروی منتقل می شود. از این رو در این روش نتیجه کار موجب ایجاد ابروی پرپشت تری خواهد شد.
  • رشد طبیعی ابرو: در این روش نیز موهای ابرو بعد از گذشت یک دوره ریزش، کاملا به شکل طبیعی رشد خواهند کرد.
کاشت ابرو
روش های غیر طبیعی

 

دو روشی که ذکر شد روش های کاشت ابروی طبیعی است. روش کاشت غیر طبیعی و یا استفاده از مداد آرایشی به هیچ‎وجه نمی تواند گزینه خوبی باشد. زیرا نه تنها در ظاهر کاملا مشخص هستند، بلکه زیبایی چهره شما را از بین برده و موجب می شوند پیرتر به نظر بیایید.

روش هایی مانند تاتو کردن نیز همین وضعیت را دارند، در تاتو کردن علاوه بر اینکه فرد در معرض بیماریهایی مانند هپاتیت قرار می گیرد، رنگ تاتو بعد از مدت کوتاهی کم رنگ و بی روح می شود و شما نیاز به مراجعه های پی در پی دارید که هزینه آن اصلا مقرون به صرفه نیست. البته اگر قبلا تاتو کرده باشید، خبر خوب این است که کاشت ابرو بر روی تاتو نتایج فوق العاده ای دارد و موجب طبیعی تر شدن و طرح بهتر ابرو می شود.