بوتاکس را به منظور جلوگیری حتی پیش از ظهور یا عمیق شدن چروک‌ها،جوانان استفاده می‌کنند،به همین علت است که متخصصان پوست و مو نمی توانند سن معینی را برای شروع درمان با بوتاکس پیشنهاد دهند زیرا به هدف شما،حالات صورت و ترجیح و انتخاب شما بستگی دارد.هر بار که ابروهایمان را بالا می بریم یا اخم میکنیم و ابروهایمان را به هم نزدیک میکنیم چروک های موجود در آن نواحی عمیق‌تر می‌شوند و تعداد بیشتری شروع به شکل‌گیری میکنند.این اتفاق به آرامی در مدت طولانی اتفاق می‌افتد بنابراین شما روزانه متوجه تغییرات آن نمی‌شوید.

بوتاکس

 

زمانی که ابروهایتان را بالا ببرید متوجه افزایش تعداد و عمق خطوط و چروک‌های افقی در پیشانی می‌شوید.اگر با دستتان ابروها را ده ثانیه در همان حالت بالاتر نگه دارید،متوجه می شوید که پس از رها کردن ابروها و استراحت ماهیچه،خطوط موجود در پیشانی بیشتر و عمیق‌تر دیده میشوند.

بوتاکس جلوی این ظهور خطوط جدید و عمیق شدن خطوط فعلی را می گیرد.

کلینیک آرا

بوتاکس امن است وقتی که به درستی تزریق شود

شایدفکر اینکه سوزن به پیشانی،ابرو یا بین دو چشم وارد شود،کمی ترسناک باشد اما خیالتان آسوده باشد زیرا بوتاکس نه تنها توسط اتحادیه غذا و دارو FDA تائید شده است بلکه بسیار معمول است و متقاضیان بسیاری دارد.

این محصول به طور گسترده برای مصارف زیبایی کاربرد دارد ولی در تعداد زیادی از موارد درمانی نیز کاربرد دارد.بوتاکس اولین بار توسط FDA و در سال ۱۹۸۹ برای درمان افتادگی پلک ساخته شد و امروزه توانایی درمان صدها مشکل پزشکی مانند تعریق بیش از حد(هایپرهیدروزیس) یا میگرن‌های کرونیک را دارد.

در سال ۲۰۰۲ بوتاکس برای مصارف زیبایی تائید شد و از آن زمان میلیونها نفر به طور ایمن و مفید از این محصول بهره برده اند.لازم است به خاطر داشته باشید بوتاکس زمانی که توسط یک پزشک معتبر پوست یا جراح پلاستیک انجام شود ایمن‌تر خواهد بود.

بوتاکس بوتاکس
کلینیک آرا

بوتاکس یک نوروتوکسین است که توسط سوزن تزریق می شود

بوتاکس یک نوروتوکسین رقیق شده قابل تزریق است که از سم بوتولینوم که در باکتری کلستریدیوم بوتولینوم یافت میشود،بدست می آید.از حالت رقیق شده این سم برای آرام کردن ماهیچه‌ها به خصوص در پیشانی،بین دو ابرو و اطراف چشم استفاده می شود.

به این صورت که با فلج کردن عضلات پیشانی یا دور چشم،اسپاسم آن ناحیه را رفع میکند و مانع از انقباض عضلات می شود،بنابراین باعث رفع چروک و گاه بالا بردن ابروها میشود.

کلینیک آرا

وقتی درمان به درستی انجام شود چهره تان بی حرکت به نظر نمی رسد

بعضی انتقادات بیان میکنند که بوتاکس سبب از دست دادن تمام حالات شخصی صورتتان میشود و شما را با محدوده کمتری از حرکات در هنگام خنده،عصبانی شدن یا غمگین شدن باقی می‌گذارد،هر چند این درست است که حرکات شما محدود میشود اما یک مقدار متناسب بوتاکس همچنان به شما اجازه واکنش نشان دادن و تعامل میدهد.

بوتاکس باعث آرام نمودن ماهیچه های صورت که باعث تشکیل چروک‌ها هستند،می شود مانند نواحی گوشه چشم (چروک های پا کلاغی)،چروک‌های بین دو ابرو و چروک‌های پیشانی،ولی روی دیگر عضلاتی که برای حالات صورت فعال هستند اثر نمی گذارد.

بوتاکس

بوتاکس بین زنان و مردان به یک اندازه محبوب است و هر دو گروه از آن استفاده میکنند

برای اطلاعات بیشتر و راهنمایی با شماره ۰۹۱۷۶۰۰۶۰۲۰ جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید

بوتاکس همه چروک ها را از بین نمی برد

مهم است تصوری که از تزریق بوتاکس دارید واقع گرایانه باشد.بوتاکس سبب درمان همه چروک‌های صورتتان نمی‌شود و روی چروکی اثر دارد که در نتیجه حالات صورت نمایان می‌شوند.

این چروک با فلج کردن ماهیچه های مرتبط کاهش می یابد.بوتاکس باعث از بین رفتن چروک های استاتیک یا ایستا نمی شود( چروک های استاتیک یا ایستا،چروک هایی هستند که در حالت عادی جلوی آینه مشخص میباشند).

برای این گونه خطوط باید از درمان‌های دیگر مانند تزریق ژل یا لیزر صاف کننده پوست استفاده نمود.

در این مورد می توانید با متخصصین ما در کلینیک آرا،مشورت کنید و اطلاعات لازم را بدست آورید.

بوتاکس
کلینیک آرا

بوتاکس در واقع نام یک برند است

شاید نام بوتاکس بسیار معروف باشد ولی بوتاکس تنها یکی از نوروتوکسین های موجود در بازار است.بقیه نوروتوکسین‌ها شامل دیسپورت Dysport که در سال ۲۰۰۹ مجوز FDA دریافت کرده و Jeuveau که در سال ۲۰۱۹ مجوز دریافت نموده است می شوند.

همه این محصولات از یک گونه خاص باکتری منشا گرفته اند و به همین علت اثر مشابهی دارند.تفاوت های جزئی بین این سه نوع نوروتوکسین وجود دارد.

Xeomin یک نوروتوکسین خالص شده است که اصطلاحا به آن مولکول عریان نیز میگویند زیرا فاقد هر گونه پروتئین سطحی اضافه که در Dysport و Jeuveau وجود دارد است.این نوروتوکسین خالص عمقی‌تر به درون پوست نفوذ می کند،سریعتر عمل می کند و به طور موثری ریسک واکنش‌های آلرژی را کاهش می دهد.

دیسپورت کمی بیشتر از بوتاکس قابلیت پخش شدن دارد بنابراین برای مناطقی که به تزریق‌های متوالی نیاز دارد بهتر است.هم چنین نفوذ دیسپورت نسبت به دو محصول دیگر بیشتر است و تاثیر آن در دو تا سه روز بعد مشخص میشود در حالی که بوتاکس برای نتایج به ۷ تا ۱۰ روز زمان نیاز دارد و این زمان برای Xeomin در حدود ۵ تا ۶ روز است.

زمانی که از برندهای مختلف استفاده نمایید می توانید برند محبوب خود را پیدا کنید.

بوتاکس
کلینیک آرا

ممکن است در ابتدا کمی احساس خنده دار داشته باشید

بوتاکس چند روز برای عمل کردن،زمان نیاز دارد در حالی که نتیجه کامل پس از دو هفته نمایان می شود.

بسیاری از مردم می گویند متوجه زمان اثر آن می شوند زیرا ناگهان طوری بنظر میرسد که گویا پیشانی‌تان را با چسب نواری پوشانده باشند.بوتاکس روی حرکت ماهیچه‌های صورت موثر است و ممکن است حس عجیبی به شما دست بدهد وقتی می خواهید یکی از حالات صورت را نشان دهید.

هم چنین تزریق بوتاکس در یک نقطه ممکن است روی ناحیه دیگر اثر بگذارد. به طور مثال اگر تزریق بوتاکس در ناحیه پایین پیشانی و نزدیک ابرو انجام شود سبب پایین کشیدن ابروها میشود.

همچنین ممکن است یک احساس کشش شدید در ابتدا احساس کنید پیش از این که بدنتان مقدار سم را تنظیم کند.هم چنین باید به نکات قبل و پس از تزریق مثل عدم استفاده از رقیق کننده‌های خون مثل آسپرین که سبب ایجاد کبودی میشوند توجه نمود.

کلینیک آرا

بوتاکس یک درمان یک جلسه ای نیست

بوتاکس در حدود سه ماه ماندگاری دارد،بنابراین بین سه تا شش ماه باید برای تزریق دوباره مراجعه نمایید.زیرا بوتاکس به طور موقت ماهیچه‌ها را وارد فاز استراحت می‌کند و به مرور زمان از بین می‌رود و شما متوجه بازگشت دوباره چروک‌ها میشوید.

با پیر شدن،پوست خاصیت الاستیکی و کلاژن خود را از دست میدهد بنابراین با انقباض مداوم ماهیچه‌ها،پوست دچار چروک‌های دائمی میشود.

پس از گذشتن چند ماه از تزریق بوتاکس بدن گیرنده‌های عصبی استیل کولین جدید تولید میکند و عصب قادر است پیامهای خود را دوباره القا کند.برای کاهش چروک ها و جلوگیری از چروک های دائمی باید به طور مداوم تزریق بوتاکس را ادامه دهید. 

کلینیک آرا
به دنبال کار ارزان نباشید
 

بعضی کلینیک‌ها ممکن است پیشنهادات وسوسه کننده‌ای در مورد قیمت انجام کار داشته باشند ولی ما توصیه می‌کنیم که قبل از درمان حتما سوابق کار و روش‌های پزشک خود را بررسی نمایید.مهم است از پزشکتان بپرسید آیا این گونه تزریق را اخیرا انجام داده است و تجربه او را بسنجید.

می‌توانید از شکایات و نظرات آنلاین دیگر افراد،برای تصمیم گیری استفاده نمایید. این گونه متوجه رفتار کادر درمان و تجربه ای که دیگران دارند،میشوید.

بسیاری از درمان‌های ارزان قیمت ممکن است اثرات منفی بسیاری برایتان داشته باشند.

بوتاکس
کلینیک آرا

تعداد واحد های بوتاکس که دریافت خواهید کرد را بپرسید

بوتاکس
بوتاکس

اگر درمان به خوبی صورت بگیرد شما ممکن است به یک چهره صاف‌تر و جوان‌تر از خودتان دست یابید ولی نه چهره پلاستیکی!برای جلوگیری از بی‌حرکت شدن صورت از پزشکتان در مورد تعداد واحد یا یونیت‌های پیشنهاد شده بپرسید.

صورت هر شخص متفاوت است و سن خاصی برای درمان وجود ندارد ولی دانستن نقطه شروع به پیشرفت و بهتر شدن در تزریق‌های بعدی کمک می کند.